Monday, June 16, 2014

Mengenai Tune Talk Tone Excel

Disaat inilah semuanya bermula dan tertubuhnya persefahaman antara Tune Talk dan Tone Excel.



Mesti kita tertanya-tanya. Macam mane Tone Excel boleh bagi benefits yang berlambak giler tu. Pastu boleh bagi duit pulak tu. Jom kita selidik kenapa.


Tone Excel dikuasakan oleh Tune Talk yang dimiliki oleh syarikat induk Tune Group kepunyaan Tan Sri Dr. Tony Fernandes. Bawah Tune Group ni pulak ada banyak lagi syarikat iaitu Tune Insurance, AirAsia, Tune Hotel, Tune Money dan juga Tune Talk. So jangan risau, background syarikat sangat kukuh. 

Eh, Celcom ada share dalam Tune Talk? Rupanya Tune Talk gunakan infrastructure Celcom. Maksudnya, kat mana ada coverageCelcom, kat situ juga ada line Tune Talk. So da tak perlu risau pasal coverage sebab coverage Celcom antara yang terbesar di Malaysia.

Rate Tone Excel pula camne? Ratenya sederhana. Bukan paling mahal dan bukan paling murah. Namun begitu, isimewanya Tone Excel ni ialah ianya FLAT RATE. Ratenya sama tak kira waktu atau telco yang berlainan. Kalau telco lain nak dapat murah kena meet certain conditions. Kena top up certain amount, kena call at certain time, kena contact same telco or nombor terpilih. Dan ada sesetengah telco ada rahsia tersembunyi di dalam Terms & Conditions untuk rate rendah tu. Kalau tak caya try baca T&C dan cari mengenai block minute untuk telco tersebut. Mesti anda akan terkejut. So kat bawah ni ialah rate Tone Excel.


Jadi macam yang saya cakap, rate nya sederhana, tak mahal dan tak murah. Namun begitu, telco lain tidak bagi benefits yang Tone Excel ini bagi dan juga tak boleh jana pendapatan. Jadi terpulang kat anda. Anda nak JIMAT ke anda nak UNTUNG?

Tone Excel ni bukan syarikat yang tepi jalan. Tone Excel di iktiraf sendiri or YBhg. Tan Sri Dr. Tony Fernandes CEO of Airasia. Tone Excel juga telah menjalin kerjasama dengna Lembaga Pelindungan & Kebajikan Pengguna Malaysia (LPKPM) pada Mei 2013. Tone Excel menyasarkan 1 juta pengguna sebelum akhir tahun ini. 





Jadi da takda sebab untuk ragu-ragu dengan Tone Excel. Ianya satu syarikat yang mempunyi backup yang kuat dan pasti akan menapak di Malaysia dengan kuat dan teguh.


Shahrin Fikri bin Witrofoledy
Call/Mesej/Whatsapp 0133090124
FB : https://www.facebook.com/shahrin.fikri
Email : shahrinfikri@gmail.com

No comments:

Post a Comment